Vat, Nusprendziau sukurti kaime tokius projektus. Viskas siltam sezonui. Ziema paslepti sandeliuke.
1. Saules kolektorius + boileris Dar nera apsispresta daryti kaip atskira ar pripliusuoti prie esamo boilerio. Kolektorius tai apsiltinta deze su senu radiatoriumi, boileris paimtas senas (120 arba 200 l) ir vietoje teno ikisamas silumokaitis. Supaprastintas variantas - uzsipildantis vandeniu (daviklis sudirbantis kai pilnas ir elektromagnetinis voztuvas). Esme - vasara kieme yra silto vandens. Pasunkintas variantas - pirma vanduo iteka i boileri su kolektoriumi, pasiltintas gryzta i boileri su elektro tenu ir dasildomas iki tiek kiek reikia. Esme - maziau suvartojama elektros. Valdiklis supragramuotas Arduino. Vienas varikliukas, 3 termometrai
2. Saules baterijos + UPS + krovimo kontroleris + valdiklis Esme - Uzmaitinti per UPS (iki ~1100-1200w) mazai imancius elektra prietaisus. Per krovimo kontroleri krauti akumuliatorius. Valdiklis (supragramuotas Arduino) seka akumuliatoriu issikrovima ir priklausomai nuo pakrovimo lygio arba atjungia UPS nuo lesto arba pajungia prie lesto ir tuo paciu atjungia nuo UPS akumuliatorius iki tol kol pakraus is saules bateriju.
Reik teoriniu pasvarstymu ir praktiniu pastebejimu ka reiketu numatyti, atkreipti demesi Pvz. Vamzdziu storis, temperaturu skirtumas, issipletimo indui reikalavimai ir ar jis butinas, ar pavyks pajungti be silumokaicio - ta prasme isplauti radiatoriu iki savaraus ir t.t.
Dabartine busena programuoju valdiklius ir yra seni boileriai, radiatorius
Vat, Nusprendziau sukurti kaime tokius projektus. Viskas siltam sezonui. Ziema paslepti sandeliuke.
1. Saules kolektorius + boileris Dar nera apsispresta daryti kaip atskira ar pripliusuoti prie esamo boilerio. Kolektorius tai apsiltinta deze su senu radiatoriumi, boileris paimtas senas (120 arba 200 l) ir vietoje teno ikisamas silumokaitis. Supaprastintas variantas - uzsipildantis vandeniu (daviklis sudirbantis kai pilnas ir elektromagnetinis voztuvas). Esme - vasara kieme yra silto vandens. Pasunkintas variantas - pirma vanduo iteka i boileri su kolektoriumi, pasiltintas gryzta i boileri su elektro tenu ir dasildomas iki tiek kiek reikia. Esme - maziau suvartojama elektros. Valdiklis supragramuotas Arduino. Vienas varikliukas, 3 termometrai
2. Saules baterijos + UPS + krovimo kontroleris + valdiklis Esme - Uzmaitinti per UPS (iki ~1100-1200w) mazai imancius elektra prietaisus. Per krovimo kontroleri krauti akumuliatorius. Valdiklis (supragramuotas Arduino) seka akumuliatoriu issikrovima ir priklausomai nuo pakrovimo lygio arba atjungia UPS nuo lesto arba pajungia prie lesto ir tuo paciu atjungia nuo UPS akumuliatorius iki tol kol pakraus is saules bateriju.
Reik teoriniu pasvarstymu ir praktiniu pastebejimu ka reiketu numatyti, atkreipti demesi Pvz. Vamzdziu storis, temperaturu skirtumas, issipletimo indui reikalavimai ir ar jis butinas, ar pavyks pajungti be silumokaicio - ta prasme isplauti radiatoriu iki savaraus ir t.t.
Dabartine busena programuoju valdiklius ir yra seni boileriai, radiatorius
Aš tai kaip Zamolskis parašysiu, kad boileris turi būti aukščiau kolektoriaus, tada šils samatioku. Boilerį reikia labai gerai apšiltinti. Numatyti kranus vandens išleidimui žiemai. Išsiplėtimo bakelis reikalingas, man rodos skaičiuoja 10 proc nuo talpos. Paprastas veiks ir kaip nuorintojas ir kaip apsauginis vožtuvas, ir per jį bus galima užpildyti sistemą, tik tada turės būti aukščiausiam taške (virš boilerio gyvatuko).Vamzdžių storis, tai manau ~D20mm.
Dėl SB ir visos sistemos, tai investicijos niekada neatsipirks... Nežinom, nei kiek saulės baterijų, nei koks UPS, nei koks kroviklis, kokie akumuliatoriai ? Nepamiršt dėl pilno sinuso niuanso. Ar UPS galės ilgai dirbti ? Nesupainiot VA ir W. Be to UPS dažnai negali ilgai dirbti didelėm galiom, pvz pas mane parašyta 600VA 360W, tai net 300W ilgai nepaveža, ima svilti kažkas, o va 200W veža be problemų.
planuoju priverstine cirkuliacija, mini siurbliukas. Apsiltinimas tai tas kas yra boileryje.
Ne visi UPS'ai taip elgiasi, yra pritaikytu pajungti isorines baterijas. Tai sitei ilgai grojantis Del upso tai yra pasirinkimas ar 3000 VA (2700 w) ar 1400 VA (~ 1100W). Pilno sinuso SMART, o atsipirks ne atsipirks tai boileris ir radiatorius gauti "chaliava", baterijos jau guli sulytuotos. Upsas yra. Akumuliatoriai is auto lauzyno biski brangiau nei superka Reik ziuret kaip istraukinet sukistus pinigus nes nuo gulejimo atsiperkamumas tik ilgeja
smalsu kar kas bande isplauti sena radiatoriu iki geriamo vandens cirkuliacijos ?
tai stumk i lauzyna atgal tuos akumuliatorius ir atsiperkamumas vel trumpes tavo visa ideja visiska nesamone. ypac ta vieta, kur ardymas ir deliojimas i sandeliuka... samatiokine sistema yra pigesne - bet renkiesi priverstine... taupytojas blyn... tu tetaupai vienam dalyke - savo smegenis stengies neapkraut... va cia tai taupai. taip globaliai sakyciau net
kiek suprantu, tai savaiminei cirkulecijai reikalingi "stori" vamzdziai ir kyla apribojimai isdestymui, Dar tur but reik voztuvo, kad necirkuliuotu atgal. Tai "smegenu islaidautojau", visa tai sudejas ar gausis pigiau nei 6 eurai uz siurbliuka su siuntimu ?
Esu išbandęs ir savitakinę ir priverstinę cirkuliaciją tam pačiam kolektoriui. Nors priverstinė kiek efektyvesnė, bet savitaka atsiperka savo paprastumu ir patikimumu (ji veikia visada, nepriklausomai nuo elektros buvimo, valdiklio gedimų, siurblio patikimumo ir pan). Tiesa, jei boileris su gyvatuku tai savitaką jis stabdys. Be to, jei boileris horizontalus - gyvatuką sunku nuorinti. "Stori " vamzdžiai tai Ø25 pilnai užteks. Atbulinio savitakai nereikės, nes kolektorius vistiek turės būti žemiau boilerio. Ir kuo didesnis aukščių skirtumas- tuo geriau.
Ir aš galvojau, kad mano plieninis kolektorius neįkaista daugiau 90°C. Ale pasirodo pasiekia 110°C... Jei radiatorius po stiklu, tai gali pasiekti 100°C. Bet tai daugiau grėsmė nusiplikyti, o tam ir 100 laipsnių nereikia, užteks 70 "Užvirimas" nuo saulės grėsmingas tik tuo atveju, jei sistema neatlaiko nei ~1 bar slėgio. Čia ne elektrinis tenas, kuriam nesvarbu kokia temperatūra aplink - neatjungtas jis kaitina tol, kol pats perdega arba susprogsta talpa, kurioje jis įrengtas. O plokščias saulės kolektorius kelia temperatūrą tol, kol bendri sistemos šilumos nuostoliai susilygina su jo generuojama šilumos galia. Todėl pasiekti labai aukštą temp nelabai pavyksta. O jei slėgis sistemoje =1 bar tai vanduo užvirs tik prie 120°C informacijos nuoroda (šioje nuorodoje duotas absoliutinis slėgis, t. y. 0 bar yra absoliutus vakuumas, 1 bar yra atmosferos slėgis, t.y. norint gauti manometrinį slėgį, reikia atimti 1)
satigis, samatiokine sistema kartu yra ir savireguliacine tu matau priprates prie elektros sistemu, kur viskas dirbtinai valdoma - uztat ir nesupanti samatiokines sistemos privalumu. elektroj irgi galima padaryt dalinai samatiokine sistema su akumuliatorium. arba su kokiu nors kitu kaupikliu. pvz vandens baseinu, smagraciu ir pan. bet siti dalykai praktiskai mazai istobulinti. zalios pievos megejams o sildyme sita sritis senai istobulinta.
Pakol tu su tuo radiatorium bandysi užvirint 200L boilerį, tai man rodos gali ir mėnesio atostogas rengti Apsauginis vožtuvas visada gerai. Neaišku ar slėginę sistemą darysi ar atvirą.
klausineju apie uzvirima nes reik numatyt, kad nebus zmoniu keles ar keleta dienu, ir nebutu BUM. Gal yra kokie atidyrbti receptai ? siuo klausimu
Jau bandžiau paaiškinti, kad norint susprogdinti ką nors, reikia pasiekti tam tikrą slėgį (sprogsta ne dėl temperatūros). Iš to išplaukia, kad įrengus elementarią karšto vandens tiekimo sistemą, kuri atlaiko bent 1 bar slėgi (t. y. nesprogsta niekas, kol neviršiji to 1 bar) drasiai galėsi pasiekti 120°C kolektoriuje ir visur kitur sistemoje be jokių sprogimų. O kadangi naudosi skardinį radiatorių (ne vakuuminį kolektorių), tai tie 120°C jau rimtas iššūkis, kurio tikriausiai niekada nepavyks pasiekti. Be to, kaip jau Micius minėjo - elementarus apsauginis vožtuvas apsaugo sistemą nuo sprogimo.
Kuo aukstesne temperatura kolektoriuje, tuo didesnis temperaturu skirtumas kolektorius/laukas...is to ir silumos nuostoliai...Zodziu -kuo karstesnis kolektorius, tuo daugiau silumos skleidzia i isore... Su skardiniu radiatorium uzvirint vandeni ??..na nebent be cirkuliacijos...Mano aliuminis kolektorius karsciausia diena gali pasiekt iki 90, ne daugiau...aisku su cirkuliacija. D77, kokiais vamzdeliais keliauja vanduo i boilerius, jei atlaikytu 120 laipsniu ?...tikrai ne daugiasluoksniais, nes tie istirptu..Kazkada nespejau vandens pavasari uzpilt, tai sauleta diena vamzdeliai nuo kolektoriaus "nutirpo..
A, dar...Pas mane nera jokio issipletimo....ir nebus, nes nafik nereikalingas..Ir jei dar dadesiu prie esamu savo dvieju boileriu trecia (nes kaip ir paveztu tie mano 4m2 daugiau nei 200 litru), tai jokiu gyvatuku i boileri...sildom ir naudojam ta pati vandeni, kuris cirkuliuoja.
tu ne sistemos valdymo pora funkciju programuok, o padaryk toka sistema, kuri veiktu ir samatioku ir su aktyviu parametru keitimu valdant. ta prasme valdyma naudoji tik kai nori, o ne visada. jei nenaudoji - sistema grizta i pasyvia busena (samatioka). va to truksta rinkoje. o ne primityviu "valdikliu-jungikliu". situ yra kaip prisikta
o kokia prasme ? sekundemis. Kaip pagal mane sistema inertiska. O kodel sekundem ? idomu pasidare Vat dabar pagalvojau, kad reik kokia histerize numatyti ...
zamolskiui teoriskai taip ir turetu buti, bet praktikoje ner aisku kiek per varikliuka ir skaitliuka pratekes vandens ir ar pratekes samatiokam