Diskusijos

Zir.lt :: Diskusijos :: Saulės energija :: Ar verta daryti?
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Kaip pačiam pasigaminti patikimą, pigų saulės kolektorių.
Eiti į puslapį  1 2 3 ... 29 30 31 ... 96 97 98
Moderatoriai: Admin, Adas, Windpower, dziugas, xaker
Autorius Pranešimas
zam0lskis
Pr Lap 28 2011, 04:20
Užsiregistravęs dalyvis #1170
Prisijungta: Kt Bal 15 2010, 04:21

Vieta: Kalabybiskis
Pranešimų: 3166
as tai siulyciau daryt siektiek kitaip. pastatai siurbli. pastatai tiek saules elementu, kad siurbli pasuktu ir vidutiniskai apsiniaukusia diena. dar idedi talpu elektrolitini kondencatoriu, kad kauptu kruvi ir nebutu siurblio birbimo po kelias sekundes (kai labai mazas apsviestumas). energijos turi but tiek, kad siurblys isijungtu kai saule islenda is uz horizonto.
o silumos nesejo temperaturini pertekliu reguliuot su termostatu panasiai kaip masinoje. kol sviesu - istisai cirkuliuoja. kai atsiranda virimas (ar ten mazesne nustatyta temperatura) - silumos perteklius i ausinima. nakti tamsu, saule nusileidzia ir iskart cirkuliacija sustoja - siluma negrazinama i lauka. pati srauto intensyvuma galima susiderint ne per siurblio reguliavima, bet per apsuku perdavimo tarp siurblio ir variklio reguliavima. ta prasme jei srautas per didelis - tiesiog uzdedi paletinanti reduktoriu, arba ieskai maziau nasaus siurblio.

arba kitas reguliavimo budas, per saules elemento galios didinima (didinant srove). bet tada reikia nusipirkt labai tinkamo debeto siurbli is karto. nusiperkai palaidu saules ploksteliu ir montuoji kelis 12V blokus. ir keiti isijungimo momenta. jei per velai isijungia ryte - tai tiesiog prijungi lygiagreciai dar viena papildoma 12V saules elementu juosta (didini saules elemento srove).
arba jei siurblys labai jautrus (keli watai), tai naudoji tik viena saules elementu juosta. ir tiesiog kelis saules elementus uztrumpini (arba papildomai ijungi). reguliuoji per itampa. bet cia labai chaotiskas gali gautis isijunginejimas.

[ Redaguota Pr Lap 28 2011, 04:35 ]
Į viršų
Otto
Pr Lap 28 2011, 04:57
Otto
Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Pr Rgs 08 2008, 09:38

Vieta: Biržai
Pranešimų: 2015
zam0lskis rašė ...

besepetelini reguliuot sudetingiau. ten dazniausiai reguliavimas keiciant dazni. arba dazni su itampa kartu.
bruseles tai ir reiskia sepetelinis. ji reguliuot teoriskia imanoma nuo nulio iki begalybes vien tik keiciant itampa.

Tfū, Zamolski, vėl neatsakingai rašai. Gal pasidomėk, ką reiškia less?
informacijos nuoroda
Į viršų
Vilius
Pr Lap 28 2011, 06:53
Užsiregistravęs dalyvis #139
Prisijungta: Tr Spa 29 2008, 06:22

Vieta: Kaunas
Pranešimų: 353
Les-yra be šepetėlių. Bet ne ta esmė Nuo saulės panelės būtų pliusas kai dingtų elektra. Bet sunkiai įgyvendinama. Tie nuorodoje 12V siurbliukai kažkokie vaikiški
Į viršų
Elektronas
Pr Lap 28 2011, 07:22
Užsiregistravęs dalyvis #18
Prisijungta: An Rgp 26 2008, 07:31

Vieta: Kaunas, Šilainiai, Romainiai
Pranešimų: 2509
Hebrike ten nieko nereikia, dedi ta panele tiesiai jungi prie siurblio maitinimo, kontroleris uzsimaitina nuo 5V o variklis 12v, nebus saules bus 6V letai ir suksis. Bet man tie siurbliai cia visgi mazoki.
As supratau ta ideja vaiklio valdymas su PWM bet nematau reikalo. Galimas varintas kontrolerio kad turetu 3-4 junginejimo pakopas, tada cirkuliacinio siurblio apvijas pajungineji, bet ar reikia??
Į viršų
zam0lskis
Pr Lap 28 2011, 08:21
Užsiregistravęs dalyvis #1170
Prisijungta: Kt Bal 15 2010, 04:21

Vieta: Kalabybiskis
Pranešimų: 3166
as manau ten toks:

informacijos nuoroda

jei BLDC tipo besepetelinis, tai tokiam gi reikia valdiklio.

Į viršų
D77
Pr Lap 28 2011, 09:21
Užsiregistravęs dalyvis #1854
Prisijungta: Pn Lap 11 2011, 06:34

Vieta: Kaunas
Pranešimų: 283
Supratau, kad paprastai padaryt debitą proporcingą temp skirtumui neišeina. Tada reiškia neverta.
Beje šiandien parsivežiau naują boilerį, kurį naudosiu karšto vandens ruošimui ir nuo kieto kuro katilo, ir iš saulės, ir iš elektros (senasis prakiuro, o be to buvo skirtas vandeniui šildyti tik nuo katilo ir elektros). Vidinis bakas - 3 mm nerudeika, marškiniai dviejų dalių iš juodo plieno (taip pigiau). Pusė marškinių skirta centr šildymo kontūrui, kita pusė - saulės. Deja boileris bus žemiau kolektoriaus, tai vieno pranašumo - savitakos - nebeliks. Tačiau atsirado kita galimybė - šildymas nuo saulės (tik iš praktikos matau, kad kai jo labiausiai reikia, saulės neužtenka ) Per vidinį baką šilumą iš vienų marškinių galima perduoti į kitus.

[ Redaguota An Lap 29 2011, 07:32 ]
Į viršų
Vilius
Št Grd 10 2011, 10:31
Užsiregistravęs dalyvis #139
Prisijungta: Tr Spa 29 2008, 06:22

Vieta: Kaunas
Pranešimų: 353
Šiandien saulė pašvietė tai vanduo sušilo nuo 8 iki 16 laipsnių. 3kW/h vienu žodžiu iš tokios temperatūros jokios naudos Va tau ir žiema. Saulė retai kada šviečia ir nešildo. Ar vakuminis ar paprastas skirtumo jokio. Per mažai energijos yra supančioje aplinkoje. Čia matosi vakunimių kolektorių darbas : informacijos nuoroda
Žalios spalvos labai mažai.
Į viršų
Elektronas
Sk Grd 11 2011, 06:19
Užsiregistravęs dalyvis #18
Prisijungta: An Rgp 26 2008, 07:31

Vieta: Kaunas, Šilainiai, Romainiai
Pranešimų: 2509
Pasidaryk gyvatuka kamine jei yra indeklas
Į viršų
zam0lskis
Sk Grd 11 2011, 08:32
Užsiregistravęs dalyvis #1170
Prisijungta: Kt Bal 15 2010, 04:21

Vieta: Kalabybiskis
Pranešimų: 3166
nesuprantu kam butinai kist i kamina reikia daryt iskart uz peciaus. kuo arciau - tuo daugiau silumos. ypac jei dar is krosnies isejimas statmenai i peciu. geriausia kad pvz kamino ventiliacine pridarymo "juska" (sklende) butu uz gyvatuko. kaminai juk nepigus - murinis kiekvienas metras 100lt vien darbas
Į viršų
Otto
Sk Grd 11 2011, 08:42
Otto
Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Pr Rgs 08 2008, 09:38

Vieta: Biržai
Pranešimų: 2015
Derėtu nepamiršti, kad kamino trauką palaiko dūmų temperatūra. Jei ataušinsi žemiau 105 laipsnių, teks statyti dūmsiurbę. O toks daiktas nemažai kainuoja ir valgo elektrą.
Į viršų
Vilius
Sk Grd 11 2011, 09:04
Užsiregistravęs dalyvis #139
Prisijungta: Tr Spa 29 2008, 06:22

Vieta: Kaunas
Pranešimų: 353
Otto teisus. Negali per daug ataušinti. Ne bet kai dūmų temperatūra siekia virš 150 laipsnių. Aš turiu kamine termometrą. Tai net iki virš 200 pakyla. Katilas Kalvis-25. Jo pakura su šamotinėmis plytomis sumažinau beveik dvigubai. O vis tiek dega per daug galingai. Jai priveri per daug orą, tai pradeda smilkti ir eina nesudegusios dujos per kaminą.
Reikia padaryti papildoma šilumos nuėmėję kai temperatūra didelė. Ir išjungti kai temperatūra maža. Bet kažkaip reiktų paskaičiuoti, kiek su ta dūmu temperatūra prarandame energijos.
Į viršų
Otto
Sk Grd 11 2011, 09:50
Otto
Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Pr Rgs 08 2008, 09:38

Vieta: Biržai
Pranešimų: 2015
Mano lygiai toks pat katilas, tik priedo sumontavau šitą sistemą informacijos nuoroda . negaliu dejuoti, ir name temperatūra pastovi, ir ekonomiškai kūrenasi. Beje, jei nuimsi šilumą iš kamino, kur ją padėsi? Kaip suprantu, katilo pajėgumo ir taip neišnaudoji. Ar ne geriau pagalvoti apie akumuliacinę talpą?
Į viršų
zam0lskis
Pr Grd 12 2011, 02:57
Užsiregistravęs dalyvis #1170
Prisijungta: Kt Bal 15 2010, 04:21

Vieta: Kalabybiskis
Pranešimų: 3166
idomu kokios pas jumis sildomos kvadraturos? nes cia katilels 250-300 kvadratu namui ir namui tik su prastu ar vidutiniu apsiltinimu jei katilas smarkiai per galingas - tai tikrai gal vienintelis racionalus sprendimas statyt akumuliacine backa.
Į viršų
Otto
Pr Grd 12 2011, 07:06
Otto
Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Pr Rgs 08 2008, 09:38

Vieta: Biržai
Pranešimų: 2015
Jai priveri per daug orą, tai pradeda smilkti ir eina nesudegusios dujos per kaminą.
Nežinau, gal mano katilas kiek mandresnis, Kalvis 2-25, jame yra dujų generacijos degimo funkcija, tai, kai uždarai orą, tada toje kameroje dega mėlyna liepsna ir praktiškai suodžių neišeina. Bet, kad tai veiktu, katilo apačios temperatūra turi būti ne mažiau 50 laipsnių. Jei pakurą užkrovei šamotu, tai turbūt katilo apačia nekaista? Keturšakį reikia reguliuoti taip, kad katilo apačios temperatūra nekristu žemiau 45 laipsnių.
Į viršų
Vilius
Pr Grd 12 2011, 09:13
Užsiregistravęs dalyvis #139
Prisijungta: Tr Spa 29 2008, 06:22

Vieta: Kaunas
Pranešimų: 353
Otto rašė ...

Jai priveri per daug orą, tai pradeda smilkti ir eina nesudegusios dujos per kaminą.
Nežinau, gal mano katilas kiek mandresnis, Kalvis 2-25, jame yra dujų generacijos degimo funkcija, tai, kai uždarai orą, tada toje kameroje dega mėlyna liepsna ir praktiškai suodžių neišeina. Bet, kad tai veiktu, katilo apačios temperatūra turi būti ne mažiau 50 laipsnių. Jei pakurą užkrovei šamotu, tai turbūt katilo apačia nekaista? Keturšakį reikia reguliuoti taip, kad katilo apačios temperatūra nekristu žemiau 45 laipsnių.

Kalvis turi trūkumą, kad ta antrinio degimo skylė yra per aukštai. Gamyklinis šamotas tik virš skylės. Tai jai silpniau dega, dujos atvėsta ir nebe užsidega.
Talpos reiktų, bet kosminiai pinigai, ir be to ne mano namas . Bet vėl katilas degs pilnu galingumu ir dūmų temperatūra bus apie 300. Tai kiek šilumos išlėks per kaminą?
Į viršų
Elektronas
Pr Grd 12 2011, 09:49
Užsiregistravęs dalyvis #18
Prisijungta: An Rgp 26 2008, 07:31

Vieta: Kaunas, Šilainiai, Romainiai
Pranešimų: 2509
Visgi kaminas yra name tad neverta jo ausinti ir taip, be to kondensatas begs upeliais, o ji surinkti gali tik indekle. Naudojam dujas tai pas mus padarytas nuo apacio iki virsaus, kamino temperatura isejime 200-350 ir tai viskas i ora jei nebandytum nuimti, tiesa katilas ne buitinis virs 300kw
Į viršų
D77
Pr Grd 12 2011, 10:04
Užsiregistravęs dalyvis #1854
Prisijungta: Pn Lap 11 2011, 06:34

Vieta: Kaunas
Pranešimų: 283
Jei dūmų temp ~120°C arba mažesnė, tai nesukit galvos, nieko ten nepritaupysi. Jei katilas dujų generacijos principu veikia, tai grįžtančio vandens temperatūra turi būti virš 60°C. Reiškia paduodama bus ~80. Tai dūmai vis tiek išeis dar karštesni. Na nebent įrengtumėt kondensacinį ekonomaizerį... Bet buičiai tas daiktas gal per sudėtingos eksploatacijos (jei kietas kuras), nes nuolat šlapias, aplimpa suodžiais, pelenais ir kitais produktais, reikia valyti. Kondensacinis tikrai duotų efektą juntamą. Tik kaip jau sakė kiti, trauka susilpnės, indėklas - privalomas. Manajame katile yra traukos ventiliatorius, valdomas nuo paprasto termostato, tačiau jis veikia tik įkūrimo metu, arba kai prireikia didesnės galios (pvz.: sunaudojus daugiau karšto vandens).
Saulės kolektorius ir pas mane "prišildo" iki 16 °C
Į viršų
Aruncikas
Pr Grd 19 2011, 06:42
Užsiregistravęs dalyvis #1801
Prisijungta: Št Rgp 27 2011, 06:27

Vieta: Klaipėdos, Kretingos regionas
Pranešimų: 162
Vėl reklama, plokščias vs vakuuminis... informacijos nuoroda

pagal reklaminius rolikus abu žiema užvirina vandeni, tai kam mokėt daugiau ?

Žinoma žvelgti reikia iš realistinės pusės. Forumas gana įdomus, yra vertingos infos.
informacijos nuoroda


[ Redaguota Pr Grd 19 2011, 08:06 ]
Į viršų
D77
Tr Grd 21 2011, 02:16
Užsiregistravęs dalyvis #1854
Prisijungta: Pn Lap 11 2011, 06:34

Vieta: Kaunas
Pranešimų: 283
Ermitaže gera akcija cirkuliaciniam siurbliui (100 Lt vietoj 260) Kas planuojat saulės kolektorių - nesnauskit.
Į viršų
Vilius
Tr Grd 21 2011, 05:31
Užsiregistravęs dalyvis #139
Prisijungta: Tr Spa 29 2008, 06:22

Vieta: Kaunas
Pranešimų: 353
Aš ir tą siurblį pastebėjau. Kažin kokio galingumo? Jei 50W tai ir pergalingas Nors žiūrint kokia sistema. Bet kaina tai nereali
Į viršų
Eiti į puslapį  1 2 3 ... 29 30 31 ... 96 97 98  

Persikelti:     Į viršų

Nario spalvos kodas:
Pagrindinis Administratorius, Administratorius, Forumo Moderatorius, Nariai

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System